Technologie alleen is niet voldoende. In de praktijk blijkt dat energieprestaties sterk afhankelijk van het gedrag van bewoners. Als bewoners het leefgedrag van hun oude woning voortzetten in hun energiezuinige woning, dan leidt dit niet alleen tot vermindering van comfort maar ook een onrendabel gebruik van de technologie.
Met coaching maakt Eante bewoners wegwijs in het eerste jaar in hun nieuwe energiezuinige omgeving. Zo leren bewoners op welke wijze ze optimaal profijt hebben van de geboden technologie, tegen lagere kosten. Dit doen we gewoon aan de keukentafel. We bieden informatie over de installaties, het onderhoud en op hoe het eigen gedrag invloed heeft op de resultaten. Zo bespaart u kosten. Bovendien zijn we voor alle vragen van bewoners ook na de coachingsafspraak een jaar lang bereikbaar voor vragen.
EANTE begeleidt bewoners in de omgang met de nieuwe installaties. Dit doen wij door middel van een 4 stappenplan.
1e stap: coaching binnen één maand van bewoning. Hierbij vindt er een fysiek bezoek plaats van één van onze coaches. Bij deze stap neemt de coach de Thuiswijzer met informatie over de installatie door.
2e en 3e stap: na circa 4 en 8 maanden wordt er contact opgenomen om de voorgaande periode te evalueren en voor de komende periode te instrueren.
4e stap: na 1 jaar wordt een eindconclusie gepresenteerd aan opdrachtgever.Naast deze stappen communiceert de energiecoach regelmatig tips en tricks met bewoners via mail en video. De energiecoach blijft gedurende het hele jaar aanspreekpunt voor alle energiegerelateerde vragen van bewoners.